کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

لوازم ورزشی و پلیمرها

لوازم ورزشی و پلیمرها

 

در اینجا تعداد زیادی لوازم ورزشی وجود دارد که ‌از پلیمرها ساخته شده، لوازمی‌که به شما کمک می‌کنند تا جدی‌تر، سریع‌تر و قوی‌تر بازی کنید. نگاهی بیاندازید، خواهید دید بدون پلیمر‌ها، تنها مثل یک ورزشکار نیمکت نشین هستید که کمتر فرصتی برای بازی کردن پیدا می‌کند.

 

 

 

این توپ بسکتبال یک پوشش بیرونی از پلیمر طبیعی چرم دارد. همچنین برای نگه داشتن هوای داخل توپ، یک آستر داخلی دارد که ‌از یک نوع لاستیک به نام پلی ایزو بوتیلن ساخته شده است.

لوازم ورزشی و پلیمرها

 

 

دستکش بیسبال هم از جنس چرم است، و این چرم توسط نخ‌هایی که‌از الیاف پلیمری مانند کتان، نایلون و پلی استر ساخته شده، به یکدیگر دوخته شده‌اند.

 

لوازم ورزشی و پلیمرها

 

 

 

قاب این راکت تنیس از یک پلیمر محکم و مخصوص به نام الیاف کربن ساخته شده و سیم‌های آن هم از جنس نایلون هستند، و صد البته بدون چرمی‌ که دسته‌ی آن را پوشانده‌است، نمی‌توانید آن را دستتان بگیرید.

 

لوازم ورزشی و پلیمرها

یک کفش ورزشی معمولی، قسمت‌های زیادی دارد که همگی پلیمر هستند. تخته‌ی کفش از یک کوپلیمر قطعه‌ای به نام پلی(استایرن-بوتادین-استایرن) تهیه شده‌ است. کفی نرم کفش از لاستیک طبیعی و پلی یورتان ساخته شده. چرم و نایلون در کناره‌ی کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند، و بند کفش هم می‌تواند از پنبه تهیه شود. لوازم ورزشی و پلیمرها

پلیمر‌های زیادی در این توپ بیسبال پیدا می‌شوند. پوشش خارجی آن از چرم است، که با نخ کتان به یکدیگر دوخته شده‌اند. و داخل آن علاوه بر لاستیک طبیعی حاوی مقدار زیادی کتان است.

لوازم ورزشی و پلیمرها

 این گرمکن کاملاً از الیاف نایلون ساخته شده‌است.

 

لوازم ورزشی و پلیمرها

شلوارهای کوتاه مخصوص دوچرخه سواری مانند این، از الیاف یک کوپلیمر قطعه‌ای جالب به نام اسپاندکس تهیه شده‌اند که به شلوار اجازه کش آمدن می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

بیشتر قسمت‌های اجزای خارجی کفش‌های اسکیت از پلی اتیلن ساخته شده‌اند.

لوازم ورزشی و پلیمرها

 

 

 

پوشش توپ گلف اغلب از سورلین ساخته می‌شود. ماده‌ای که ما به آن  یک یونومر و یک ترموپلاستیک الاستومر می‌گوییم.

 

 

 

توپ‌های گلف بدون چوب گلف چندان فایده‌ای ندارند. در عکس زیر پسری را در حال تمرین ضربه زدن با یک چوب گلف سلولزی، به همراه یک میله ساخته شده ‌از الیاف کربن و یک کلگی از جنس چوب می‌باشد، می‌بینید. 

لوازم ورزشی و پلیمرها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد