کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

تست شناسایی یون های سولفات

مقداری از نمونه آزمایشی را در یک لوله ی آزمایش بریزید و آن را به وسیله ی محلول رقیق هیدروکلریک اسید ، اسیدی کنید. سپس بر روی آن چند قطره محلول باریم کلرید اضافه کنید. تشکیل رسوب سفید باریم سولفات، تاییدی است بر حضور یون سولفات در نمونه ی آزمایشی. 

 

تذکرات مهم : 

 

1- این رسوب بایستی در حضور مقادیر مازاد اسید رقیق نامحلول باشد. 

 

2- برای اینکه مانع از رسوب گذاری سایر ترکیبات باریم نظیر باریم کربنات و باریم سولفات شوید، لازم است محیط اسیدی باشد. چون این رسوب ها در محیط اسیدی حل می شوند. 

 

3- می توان به جای محلول  رقیق هیدروکلریک اسید و محلول باریم کلرید ، به ترتیب از محلول رقیق نیتریک اسید و باریم نیترات استفاده کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 18:25 http://maktabkhoone.blogsky.com

امشب تمام آینه ها را صدا کنید ...
گاه استجابت است رو به سوی خدا کنید ...
ای دوستان آبرودار در نزد حق ...
در نیمه شب قدر مرا هم دعا کنید ...
( در این شب های عزیز از شما التماس دعا دارم . ما را نیز از یاد مبرید ....)

در ضمن وبتون هم محشره ...

اختراع دستگاهی که پلاستیک را به نفت سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:29

یک شرکت ژاپنی دستگاهی را اختراع کرده است که می تواند زباله های پلاستیکی را دوباره به نفت تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساخت پلاستیک، سالانه 7 تا 8 درصد از تولید جهانی نفت را به خود اختصاص می دهد این درحالی است که تبدیل پلاستیک به مواد اصلی تشکیل دهنده آن فرایند بسیار دشواری است.

اکنون شرکت ژاپنی "بلست" دستگاهی را اختراعی کرده است که می تواند با یک کیلوگرم پلاستیک و یک کیلووات برق تقریبا یک لیتر نفت سوخت به دست آورد.

مزیت این دستگاه در این است که در این فرایند هیچ دی اکسید کربنی در اتمسفر منتشر نمی شود. هرچند باید انتشار دی اکسید کربن مرتبط با تولید برق را در نظر گرفت.

تمام این فرایند در مخزن گرمی انجام می شود و خروجی فرایند، نفت سوخت است. از نفت سوختی که از پلاستیک مشتق شده است می توان بنزین و گازوئیل به دست آورد.

براساس گزارش سافت پدیا، این دستگاه با تبدیل دوباره پلاستیک به نفت تنها می تواند پلی اتیلن و پلی پروپیلن را به دست آورد در حالی که نمی تواند پلى اتیلن ترفنات را که به طور معمول برای تولید بطریهای پلاستیک آب و نوشابه استفاده می شود تولید کند.

مقامات شرکت بلست، این دستگاه نوآورانه را راه حل آینده مبارزه با آلودگیهای زیست محیطی ناشی از پلاستیک دانسته و اظهار داشتند: "آشپزخانه های ما حوضچه نفتی آینده خواهند بود."

سلام دوست گرامی
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان ، از مطلبی که فرستادید ، استفاده کردم.خوشحال میشوم مطالب علمی مورد نظرتون را به نام خودتون در این وبلاگ منتشر کنم.
به عبارت بهتر از شما بعنوان نویسنده مهمان و افتخاری دعوت به همکاری می کنم.
منتظر نظر شما هستم-موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد