کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

مرکز ازمونهای الکترونیکی

مرکز آموزش از راه دور ثمین

مرکز آزمون های الکترونیکی

این سایت زیر نظر وزارت آموزش و پرورش دفتر مدارس خارج از کشور فعالیت کرده و مسئول برگزاری آزمونهای مجازی از راه دور برای داوطلبان عزیز به خصوص دانش آموزان خارج از کشوری است که به کنکورهای آزمایشی داخل کشور دسترسی ندارند.

ادامه مطلب ...

مدرسه اینترنتی سروش رسانه

مدرسه اینترنتی سروش رسانه

کنسرسیوم آموزش از راه دور ایرانیان

در این سایت اختصاصی آموزش از راه دور ( مدرسه مجازی ) که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است می توانید همانند یک مدرسه واقعی ثبت نام کرده و بر اساس آئین نامه های آموزشی مدارس ایران به تحصیل ادامه دهید.

بخش های مختلف این سایت عبارتند از :

ادامه مطلب ...

اطلاعیه

با سلام 

در این بخش می توانید سئوالات درسی و یا هرنوع سئوال مرتبط با شیمی را مطرح بفرمائید. تلاش ما بر این خواهد بود که در اسرع وقت پاسخهای سئوالات شما را بصورت عمومی روی وبلاگ ویا در صورت درخواست شما بصورت خصوصی روی ایمیل شما ارسال کنیم.  

 

با ما همراه باشید. 

محمد حیدرپور میدانی

زندگی مشاهیر شیمی

۷ نیلس بوهر

فیزیکدان دانمارکی در سال 1885 متولدشد . با تامسون و رادرفورد همکاری داشت. وی نظریه ساختار اتمی را گسترش داد. جایزه نوبل فیزیک سال 1922  را دریافت کرد. با همکاری دانشمندی به نام ویله ، فرضیه مهمی در مورد ساختارهسته اتم ارائه داد. در آمریکا نیز در پژوهش های  مربوط به بمب اتمی شرکت داشت. در سال 1962 نیز در گذشت.

زندگی مشاهیر شیمی

۶ مایکل فارادی

این شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی که در سال 1791 متولد شد ، فرزند نعلبندی فقیر بود. وی کار خود را از شاگردی کتابفروشی ، صحافی و پخش روزنامه آغاز کرد. پس از زمان کوتاهی به دستیاری دیوی برگزیده شد. نخستین کار علمی وی پس از چندین سال، خودسازی در زمینه ی شیمی بود. وی در سال 1823 ، دی اکسیدکربن ، سولفید هیدروژن، برمید هیدروژن ، کلر و ... را در اثر فشار به مایع تبدیل کرد. او نخستین کسی بود که توانست به دمایی پائین تر از صفر درجه فارنهایت دست پیدا کند. او همچنین بنزن را نیز کشف کرد.

او با بررسی کمی در مورد الکترولیز مواد گوناگون ، در سال 1833 توانست دو قانون معروف به قوانین فارادی در الکترولیز را به جهانیان معرفی نماید. بعلاوه اصطلاحاتی مانند الکترولیت ، الکترولیز ، آند ، آنیون و کاتیون را وضع کرد.سرانجام این دانشمند نامدار پس از یک دوره بیماری طولانی در سال 1868 درگذشت.